KURS ZARZĄDZANIE NARZĘDZIA PRACY MENADŻERA

Cele Szkolenia

  • Rozwijanie umiejętności: delegowania, monitorowanie, rozliczanie, korygowanie.
  • Rozwijanie zaangażowania i współodpowiedzialności za realizację celów Działu / Projektu / Firmy.
  • Ujednolicenie wiedzy i umiejętności kadry zarządzającej.
  • Warsztatowe przećwiczenie kluczowych narzędzi pracy Menedżera.
)">

Cele merytoryczne kursu

KURS ZARZĄDZANIE
NARZĘDZIA PRACY
MENADŻERA

KONTEKST PRACY MENADŻERA / KIEROWNIKA

  • Firma / Zespół – System Naczyń Połączonych.
  • Czynniki efektywnego działania i współpracy zespołu. Wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy.
  • Budowanie i rozwijanie współodpowiedzialności za realizację celów Zespołu / Działu / Projektu / Firmy.
  • Narzędzia komunikacyjne. Komunikacja zorientowana na rezultaty jakie chcemy osiągać.
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. Reakcja na trudne sytuacje – Koło wpływu – Koło troski.
  • Efektywność menadżera – funkcje i zadania a kierowanie zespołem.

DELEGOWANIE CELÓW / DELEGOWANIE UPRAWNIEŃ

  • Zanim delegujesz zadanie – dobrze je zaplanuj. Planowanie i organizowanie w skali: roku / kwartału / miesiąca / tygodnia / dnia pracy.
  • Istota i znaczenie delegowania celów i zadań. Zasady skutecznego delegowania zadań.
  • Sposoby motywacyjnego delegowania zadań. Angażowanie pracownika w proces wyznaczania celów.
  • Schemat rozmowy delegującej – komunikat przekazany w jasny i zrozumiały sposób.
  • Delegowania zadań – na stałe lub tymczasowo, z powierzeniem obowiązków i odpowiednich uprawnień danej osobie.
  • Odpowiednia osoba do danego zadania. Kryteria wyboru zadań do delegowania i osób, którym je delegujemy. Ustalanie priorytetów. Indywidualny wybór priorytetów do danego pracownika.

ROZLICZANIE ZADAŃ MONITOROWANIE OCENA WYKONANEGO ZADANIA

  • Sposoby monitorowania, egzekwowania powierzonych zadań i celów.
  • Aspekty rozliczania z zadań: stopień i jakość wykonania zadania oraz przyrost kompetencji.
  • Jakość wykonanego zadania, zgodność z zasadami SMART.
  • Czego nauczył się pracownik podczas wykonywania zadania?
  • Procedura rozliczania pracowników z delegowanych celów i zadań. Bieżące / cząstkowe rozliczanie z pracy.
  • Szanse i zagrożenia w stosowaniu monitorowania, egzekwowania, rozliczania zadań.
  • Kryteria pomiaru efektywności realizacji celów. Prowadzenie na bieżąco monitoringu wyników pracy, identyfikowanie problemów i zamiana trudności / barier w cele.
  • Warsztatowe ćwiczenie umiejętności w grupach 3-osobowych – rozliczenie z powierzonego zadania zorientowane na rozwój.

INFORMACJA ZWROTNA MOTYWATOR CZY ANTYMOTYWATOR?

  • Komunikacja do pracowników – informacja zwrotna jako narzędzie wspierające efektywną komunikację.
  • Rożne formy udzielania feedbacku – sposoby przekazywania pozytywnej i negatywnej oceny, aby motywowała do coraz lepszej pracy i rozwoju, efektywności pracy. „Cokolwiek sprawdziłeś, udziel feedbacku” w taki sposób, aby informacja była motywująca i rozwojowa.
  • Chwalenie i nagana jako narzędzie pracy Lidera.
  • Trudne rozmowy z pracownikami – przygotowanie się na płaszczyźnie merytorycznej i emocjonalnej.
  • Matryca zbierania informacji, przyczyn problemu – 5 x Why?
  • Zaufanie i otwarta komunikacja jako podstawa przepływu informacji.

KONTROLA EGEZEKWOWANIE KORYGOWANIE DZIAŁAŃ

  • Przełożenie planów na organizację pracy zespołu i poszczególnych pracowników.
  • Kontrolowanie postępu prac i wpływanie na poziom zaangażowania.
  • Egzekwowanie i korygowanie działań.
  • Rozmowa korygująca.
  • Angażowanie pracowników w proces wyznaczania zadań / celów.
  • Jak wyznaczać poziom trudności zadania w zależności od specyfiki działu i poziomu dojrzałości pracownika?
  • Jak sprawić, aby „oporni” pracownicy poczuli się odpowiedzialni za swoje zadania?

SPOTKANIA Z ZESPOŁEM

  • Przygotowanie Menedżera do spotkania. Po co Menedżerowie organizują spotkania?
  • Funkcja spotkania – informacyjna, decyzyjna, rozwiązywanie problemów.
  • Specyfika prowadzenie spotkań zdalnych – wskazówki.
  • Cele i zadania spotkań zespołu. Zasady przygotowania się do spotkania: cel spotkania i jego efekty.
  • Planowanie i organizacja spotkań zespołu. Logistyka i harmonogram spotkania.
  • Definiowanie informacji niezbędnych uczestnikom przed i w trakcie spotkania.
  • Zasady prowadzenia i zachowania menedżera. Kontrakt merytoryczny spotkania. Jak rozpoczynać spotkanie, aby zamodelować jego sprawny i rzeczowy przebieg?
  • Scenariusz efektywnego spotkania zespołu.

INFORMACJA ZWROTNA

  • Komunikacja do pracowników – informacja zwrotna jako narzędzie wspierające efektywną komunikację.
  • Zaufanie i otwarta komunikacja jako podstawa przepływu informacji.
  • Rożne formy udzielania feedbacku – sposoby przekazywania pozytywnej i negatywnej oceny, aby motywowała do coraz lepszej pracy i rozwoju, efektywności pracy. „Cokolwiek sprawdziłeś, udziel feedbacku” w taki sposób, aby informacja była motywująca i rozwojowa.
  • Chwalenie i nagana jako narzędzie pracy Lidera.
  • Matryca zbierania informacji, przyczyn problemu – 5 x Why?

EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁOWA DYSFUNKCJE PRACY ZESPOŁOWEJ

  • Firma – Zespół – System Naczyń Połączonych.
  • Kooperacja – Współpraca – Konkurowanie  – jaki ma wpływ na moje zachowania i innych osób, podejmowanie decyzji, wdrażane działania na różnych poziomach organizacyjnych – konsekwencje na poziomie firmy / zespołu.
  • V Dysfunkcji Pracy Zespołowej P. Lencioni. Budowanie synergii w zespole.
  • Zaufanie i otwarta komunikacja jako podstawa przepływu informacji.
  • Czynniki efektywnego działania i współpracy zespołu. Wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy.
  • Rozwijanie płaszczyzny zaangażowania i odpowiedzialności.
  • Angażowanie pracowników w proces wyznaczania zadań / celów.
  • Jak wyznaczać poziom trudności zadania w zależności od specyfiki działu i poziomu dojrzałości pracownika?

ZDALNE ZARZĄDZANIE

  • Zarządzanie zdalne: wiedza / umiejętności / postawa.
  • Jak zorganizować przepływ informacji zwrotnej w pracy zdalnej.
  • Motywowanie pracowników w warunkach pracy zdalnej.

Zapisz się na szkolenie