KURS PROFESJONALNE WYSTĄPIENIE BIZNESOWE

Głos, reprezentujący nasz świat, w dosłownym znaczeniu wyłania się z ciała. Niesie za sobą nasze doświadczenia, nadzieje i obawy związane z przyszłością oraz emocje związane z chwilą obecną. Jeśli tak nie jest, to musi być głosem zamaskowanym, a jeżeli tłumimy nasz głos, wszyscy słuchacze intuicyjnie wiedzą, że jesteśmy częściowo nieobecni.
~ David White


Cele Szkolenia

  • Rozwinięcie umiejętności przygotowania i prowadzenia wystąpień publicznych wzbudzających zainteresowanie.
  • Budowanie formy prezentacji z uwzględnieniem dynamiki spotkania.
  • Poznanie praktycznych narzędzi inspirującego mówcy.
  • Wypracowanie własnego stylu prowadzenia wystąpień publicznych.
  • Rozwinięcie umiejętności pro-aktywnego komunikowania się z grupą i wchodzenie w relacje z uczestnikami.
  • Panowanie nad własnym ciałem i emocjami w czasie wystąpień.

PROFIL UCZESTNIKA SZKOLENIE DLA

  • Menedżerów, kierowników.
  • Handlowców / prezenterów produktów.
  • Osób zajmujących się przekonywaniem: pracowników, inwestorów do proponowanych rozwiązań.
  • Dla osób, które w swojej pracy występują publicznie.
  • Polityków.

Cele merytoryczne kursu

I MODUŁ PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI

  • Cechy dobrej prezentacji / wystąpień publicznych.
  • Określenie celów i priorytetów prezentacji.
  • Analiza grupy docelowej.
  • Struktura prezentacji. Praktyczne modele prezentacji.
  • Przygotowanie prezentacji w sferze merytorycznej i emocjonalnej.
  • Wykorzystanie cytatu i metafory.
  • Wykorzystanie środków wspomagających prezentację.
  • Logistyka prezentacji (sala, pomoce audio-wizualne, rekwizyty).
  • Zdefiniowanie obaw oraz kontrargumentów odbiorców prezentacji oraz sposoby na ich rozbrojenie.
  • Prezentacja publiczna z perspektywy słuchacza oraz mówcy.

II MODUŁ PROWADZENIE PREZENTACJI

  • Dobry początek – rola wstępu w prezentacji.
  • Budowanie pozytywnego nastawienia słuchaczy do prezentacji.
  • Kluczowe elementy rozwinięcia i zakończenia.
  • Efektywna komunikacja w procesie prezentacji.
  • Prowadzenie prezentacji / spotkania.
  • Zasady budowania współpracy z odbiorcą prezentacji.
  • Umiejętność zadawania pytań i udzielania odpowiedzi.
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.
  • Sposób prowadzenia prezentacji w zależności od audytorium.
  • Zarządzanie grupą (postawą i emocjami).
  • Psychologiczne zasady przyswajania informacji przez odbiorców prezentacji.

III MODUŁ WARSZTAT OSOBY WYSTĘPUJĄCEJ PUBLICZNIE

  • Sposób budowania kontaktu z odbiorcą.
  • Różne kanały przekazu.
  • Radzenie sobie z własnym stresem.
  • Postawa, głos.

IV MODUŁ TYPY PREZENTACJI I ICH SPECYFIKA

  • Zebrania firmowe.
  • Mowy motywacyjne.
  • Konferencje.
  • Radio / TV.
  • Szkolenia.
  • Prezentacje do kilku, kilkunastu i kilkuset osób.

Zapisz się na szkolenie