I MODUŁ COACHING W REALIACH BIZNESOWYCH FIRMY
- Filozofia kultury coachingowej zorientowanej na rozwój.
- Zasady i cele coachingu.
- Korzyści z coachingu.
- Coaching jako narzędzie rozwijania zaangażowania i odpowiedzialności na rezultat.
- Coaching w kontekście organizacji / firmy – jako proces rozwijania pracowników w realiach pracy zawodowej.
- Coaching jako narzędzie pracy z pokoleniami wchodzącymi na rynek pracy.
- Wsparcie procesu coachingu w organizacji.
- Psychologiczne aspekty uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych.
II MODUŁ MENEDŻER COACHEM
- Postawa i umiejętności Coacha.
- Autorytet Coacha.
- Budowanie efektywnych relacji w coachingu.
- Tworzenie atmosfery pracy w zespole zorientowanej na wyniki i rozwój.
- Umiejętność zadawania pytań, słuchania i przekazywania rozwojowej informacji zwrotnej jako kluczowe kompetencje Menedżera – Coacha.
- Konsekwentne i świadome planowanie swoich działań coachingowych.
- Ciągły rozwój swoich kompetencji coachingowych i zarządczych – jako ważny element składowy sukcesu zawodowego.
- Coaching jako narzędzie do poznawania różnych perspektyw na rozwój działu i organizacji.
III MODUŁ COACHING JAKO PROCES, SPOTKANIE COACHINGOWE
- W jakich sytuacjach stosować coaching, a w jakich inne narzędzia zarządzania i kierowania rozwojem pracowników.
- Kluczowe warunki konieczne do spełnienia, aby wykorzystanie narzędzi coachingowych było możliwe i efektywne.
- Tworzenie środowiska sprzyjającego efektywnemu coachingowi.
- Etapy coachingu.
- Techniki coachingowe: GROW, FISCH, EDICC.
- Zdefiniowanie i wyznaczenie celu, jako fundament pracy coachingowej.
- Mocne pytania coachingowe na poszczególnych etapach spotkania coachingowego.
- Spotkanie coachingowe – n arzędzia do zastosowania.
- Narzędzia coachingowe do zastosowania w procesie delegowania, monitorowania i rozliczania zadań.
- Planowanie odpowiednich i realnych zadań coachingowych.
- Prowadzenie coachingu grupowego – narzędzia.
IV MODUŁ PRACA MENEDŻERA Z POSZCZEGÓLNYMI PRACOWNIKAMI
- Angażowanie pracowników w proces własnego rozwoju (coaching).
- Odkrywanie zasobów (potencjału) u swoich pracowników.
- Między dyrektywnością, instruktażem i wsparciem, czyli jak dostosować metody do poziomu kompetencji i dojrzałości pracowników.
- Diagnozowanie (analiza potrzeb rozwojowych pracownika)
- Monitorowanie rozwoju pracownika i zespołu.
- Rola przekonań i wartości w procesie rozwoju i we wdrażaniu kompetencji – model R. Diltsa.
- Rozwijanie asertywnej, proaktywnej (wychodzenie z inicjatywą) postawy u pracowników w oparciu o narzędzia coachingowe.
V MODUŁ ZASTOSOWANIE COACHINGU W RÓŻNYCH OBSZARACH PRACY BIZNESOWEJ
- W procesie sprzedaży, coaching w trasie.
- Rozwijanie kompetencji sprzedażowych pracownika w oparciu o narzędzia coachingu.
- W firmach produkcyjnych.
- W biurze.
- W call center.
- Dla osób po awansie wewnętrznym.
- Wdrożenie kultury coachingowej do firmy / organizacji.
VI MODUŁ WARSZTATY
- Trening – doświadczenie „bycia” coachem – symulacje warsztatowe.
- Zbudowanie planów indywidualnych działań coachingowych.